torsdag 20 september 2012

När man vill krypa in i människors huvuden och kolla läget

Jag har haft en skitmorgon. Fråga mig inte varför, men allt bara jävlas. Och när jag är på sånt här humör irriterar jag mig på allt verkar det som. Jag tycker att typ varenda människa är tiltad. Fast vissa människor måste tänka lite annorlunda. Än mig i alla fall.

Jag undrar hur man tänker när man går av en rulltrappa och stannar precis där man klev av? Tycker man att det är kul när folk går in i varandra? Eller vad är grejen? Hur står det till där uppe om man ska gå förbi en person och därefter genar över personens gångväg cirka tio centimeter framför? Vill man ha en spark i hälsenan? Vem kom på idén att sätta en busshållplats precis utanför en tunnelbaneuppgång? Nog för att uppgången är provisorisk men den lär vara där till 2015 i alla fall (Odenplan). Varför går man inte in i gången när tunnelbanetåget är överfullt? Gillar man att gnida sina kroppsdelar mot andra människor? Eller är man rädd att inte kunna komma av när det är dags för det?

Det är sånt jag funderar på den här jävla morgonen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter lite som mina "trafikanter" jag har här ute, och dess beteende...... :P Du kanske förstår varför jag blir galen ibland.....K/H

Anonym sa...

Och hur svårt är det att stå till höger i en rulltrappa? Eller för den delen GÅ till höger i en vanlig trappa?
Och varför kan folk aldrig lära sig att lämna företräde för de som ska kliva av en tunnelbana/tåg/buss??!!

Blir så matt.

Trevlig helg på dig! :)