tisdag 26 februari 2013

Gratis böcker

Jag har inte lånat en bok på biblioteket sen... jaa... typ 94 kanske. Och det var barnböcker som jag fick värsta räkningen på eftersom jag glömde att lämna tillbaka dem.

Sen jag började använda min surfplatta har jag tänkt att jag kanske skulle läsa böcker på den. Men att köpa en bok digitalt kostar lika mycket som en pappersbok. Därför har jag fortsatt att köpa böcker istället.

Fast nu har jag kommit på det bästa sättet. Jag har skaffat mig lånekort på biblioteket som gör att jag kan låna e-böcker till plattan. Efter fyra veckor går utlåningstiden ut och boken "försvinner" från plattan. Jag behöver alltså inte betala förseningsavgift! Jag kan enkelt sitta hemma och bestämma vad jag ska låna för böcker och sen bara ladda ner. Om jag inte hinner läsa ut boken under låningstiden är det bara att låna igen.

Hur sen är inte jag med att anamma bra lösningar?

1 kommentar:

Singelmamman sa...

Tja, tidigare än jag i alla fall. Men tack för tipset. Nu ska jag göra likadant.