onsdag 6 februari 2013

Tjejmiddag

Jag ska ha tjejmiddag på lördag. Tjejmiddag Plurastyle. Gästerna kommer mellan 14-15 och hjälper till att laga maten. Förhoppningsvis hinner vi då också med att sitta framför Mello och klaga på låtar, utstyrslar och vad man nu klagar på samtidigt som vi dricker färgglada drinkar.

Problemet är nu maten. Till förrätt ska jag ha Moules marinièrs. Ni vet musslor, lök, vitlök, vitt vin och grädde. Lagomt pyssligt tänkte jag. Och gott. Till varmrätt tänkte jag från början ha någon rätt på hjort. Men jag slog bort den tanken rätt fort eftersom det är rätt högt kilopris på det köttet. Kom då på den briljanta idén att jag skulle vilja prova lammracks. Det kan ju inte va så dyrt? Ingen gillar ju lamm. Men det visade sig att just lammracks kostar 400 kronor kilot! FYRAHUNDRAJÄVLAKRONOR!

Så nu vet jag inte vad jag ska bjuda på...

Förslag?

4 kommentarer:

Mammy sa...

Vilka priser!!!!!

Nu äter jag ju inget kött och är ingen kulspruta på matideér heller. Men något som dök upp var kyckling!? Hehe!!
Vet inte om du gillar det?
Hoppas det löser sig (det gör det säkert)
Kram

Anonym sa...

Du har ju min pastarätt :P skoja bara......kom å tänka på den där kycklingen jag gjorde när du bodde här i somras som du ville ha receptet på. Kan de va nått? Det var den som man gjorde i ugnen och sen skivade upp snyggt och sen gjorde man en smarrig krämig sås till :)

Singel i storstan sa...

Ja, den var god! Skicka till mig!

Anonym sa...

Gomorron.....har skickat....på FB....hoppas de funka....vet ej vad som händer med mitt abonnemang...ska ringa idag och höra vad fan problemet e.....