lördag 2 februari 2013

Webbteve-tips

SVT-play har börjat (i min värld så är det nytt) med webbteve som endast visas på webben och inte på teve. Igår när jag satt och väntade på akuten började jag kolla på en serie som heter Gengångare. Serien är fransk (låter skittrist) och utspelar sig i en stad någonstans i franska alperna. Man får följa några personer som återkommer efter ett antal års död. Från början förstår de inte själva att det varit döda utan kommer in i sina liv och tror att allt är som vanligt. Varje avsnitt börjar med en av de döda personerna. Men man får fortfarande följa de andra...

Denna serie är den bästa jag sett på mycket länge! Den har spänning, mystik, bra musik, är snyggt filmad. Tyvärr släpps inte sista avsnittet förrän på torsdag, men de sju som publicerats är värda att kolla på. Jag har alltså i princip sträckkollat 7 timmar eftersom den är så bra.

Som vanligt så ligger serien bara uppe i 30 dagar efter sista avsnittets släppts, idag 35 dagar till. Så skynda skynda!

2 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Oj, måste skynda mig att kolla. Tack för tipset!

Singel i storstan sa...

Har du börjat kolla?