lördag 2 februari 2013

Kvällens melodifestival - Deltävling 1

Skyline - David Lindgren
Danslåt. Eller säger man klubblåt nu för tiden. Helt okej. Så pass att jag tycker att den nog var topp 2 ikväll. Men mest var det nog för att det hände lite på scenen.

+++

Burning Flags - Cookies N Beans
Jag har sett dessa tjejer live. Och dom är jätteduktiga. Men tyvärr passar dom inte in i min melodifestival.

++

Paris - Jay-Jay Johansson
Kvällens sämsta låt!

- - -

Gosa - Mary N'diaye
Vad fan var det för skit? Kvällens näst sämsta låt.

- -

Vi kommer aldrig att förlora - Eric Gadd
En gammal favoritartist. Tyvärr funkar inte hans sound lika bra som det gjorde på 80 och 90-talet. Låten okej, men inget mer.

++

Heartbreak Hotel - YOHIO
Också en okej låt. Lite 80-talsglam över det hela. Topp 2.

+++

Porslin - Anna Järvinen
Jag har aldrig tyckt att en lugn låt ska vinna. Och definitivt inte denna. Visst, det är inte schlager som gäller längre. Men visa?

+

We're Still Kids - Michael Finer & Caisa
Danslåt. Inget mer än så.

++

Programledarna
Jag är inte typen som gnäller på programledare. Inte heller ikväll. Jag tyckte om både Gina och Danny. Lite personligt, lite humor, lite charm när man säger fel. Perfekt!

++++

Sammanfattningen för kvällen är att David Lindgren och Yohio ska gå vidare. Vet inte om det är någon andra chans? Men om det är så, Michael Finer och Eric Gadd. Eller Cookies N' Beans.

3 kommentarer:

Mammy sa...

Jag slår mig för pannan! Herregud hur orkar du!? ;)

Singelmamman sa...

Bra sammanfattning.

Singel i storstan sa...

Mammy, hur menar du? Ensam hemma en lördagskväll framför teven liksom.