lördag 2 februari 2013

Klumpedunsan

Gastroskopin gick bra i torsdags. Fick min knockout-spruta och låg och hulkade lite. Det är typ det enda jag kommer ihåg. Varför jag fick göra om skiten var för att de skulle ta en bakterieodling på magsåret. Men allting såg bra ut. Magsåret såg bättre ut än förra gången och det beror väl kanske på att jag har ätit min medicin. Duktig som jag kan vara ibland. Angående bakterierna kommer svaret om tre veckor.

Däremot lyckades jag vara ordentligt klumpig igår. På väg till jobbet drog jag på en ordentlig vurpa och slog i armbågarna så in i helvete. När jag kom hem la jag mig med ispåsar och ringde en arbetskollega som tyckte att jag skulle åka in till akuten för att röntga. Vilket jag gjorde. Vilket resulterade i fem timmars sittande på SöS. Jag fick beröm för att jag hade kylt ner området, men det var också det enda. Läkaren var otrevlig eftersom jag inte hade vänt mig till vårdcentralen. Jag tyckte väl att det var onödigt eftersom dom inte har någon röntgen. Och sa till läkaren hur mina tankar gått. Läkaren förklarade då syrligt att vårdcentraler remitterar patienter som behöver röntgas. Och jag svarade lika syrligt med att jag inte är nåt jävla proffs på sjukvården eftersom det inte tillhör vanligheterna att jag ramlar och slår mig.

Idiot!

Hur som helst hade jag ingen fraktur. Bara en rejäl blödning. Men jag är fortfarande sur på läkarjäveln som tyckte att jag upptog hans tid i onödan...

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Vad oproffsigt av läkaren! Tur att du inte bröt armen.

Singel i storstan sa...

Ja, ibland ska man ha tur.