lördag 17 maj 2008

Äcklad

Gick upp lite senare än jag tänkt imorse eftersom jag snoozade lite längre. Kom i alla fall iväg på en promenad innan huset vaknade och gick i ca 50 minuter i regn. Tycker nästan det är skönare att gå i regn om man är klädd samt inte måste tänka på att håret inte ska bli lockigt...

När jag kom hem stod han i köket och stank som en jävla spritfabrik! Det jag blir mest irriterad på är att han underskattar mig och tror att jag inte ska märka nåt. Tror han att jag är utvecklingsstörd? Jag tog min påse och käkade (drack), satte på musik och gjorde frukost till tonåringen. Hela tiden stod han bredvid och typ glodde... När fröken hade ätit klart så städade jag undan i köket och därefter gick jag in i duschen. När jag kom ut igen var musiken avstängd och han hade satt på radion istället.

Som vanligt så har han åter lallat in i sina äckliga gamla spår och jag får ännu mer avsmak för människan om det nu är möjligt! I går låg han och sov när jag kom hem från jobbet, tror han vaknade vid 19:30 nån gång. Vid halvett gick han och la sig utan att säga godnatt. Förmodligen vaknade han vid 7-tiden imorse och städade till samtidigt som han gick omkring och smygsöp och när han fått tillräckligt gick han och la sig igen eftersom han sov när jag klev upp. Därefter klev han upp och vad vet jag vad han gjort innan jag kom hem, var vaken i ett par timmar och nu har han gått och lagt sig igen!!! Finns det fler lika äckliga människor som beter sig som honom?!? Finns det fler människor som förnekar sina problem så kraftigt och skyller det på alla andra?

Det sköna i kråksången är att jag skiter fullständigt i vad han sysslar med. Han kan hålla på så här varje helg om han nu känner för det och tro att han sårar mig med att stänga av min musik, vila och supa. JAG BRYR MIG INTE!
Istället satte jag på mig de trådlösa hörlurarna och fortsatte att lyssna på musik, hängde tvätt osv. JAG tänker inte förstöra mina planer bara för att han jävlas... Dessutom flyttar jag snart men det vet ju inte han. Däremot kan jag inte fullfölja mina planer med att städa sovrummet och badrummet eftersom han sover i sovrummet och badrummet ligger vägg i vägg och är det något han inte ska få göra är att hitta nåt att klaga på när det gäller mig. Det enda jag är nu är äcklad!

Inga kommentarer: