lördag 17 maj 2008

Ett sargat Djurgårn

Djurgårn har spelat sin sista Svenska Cup-match för i år. Dom förlorade mot Sirius med 4-2 och det var inte ens orättvist. Fortsätter dom att spela så här så kommer dom att åka ur allsvenskan... Dembo blev skadad ganska tidigt men fortsatte ändå vilket gjorde honom instabil. Hela backlinjen var darrig och jag tycker nog att alla insläppta mål var backmissar. Nu har dom semester och jag hoppas för deras egna skull att dom under tiden skaffar sig en bättre inställning och att DIF skaffar en bredare trupp så att spelarna kan stå över nån match då och då när det är sånt hårt matchande.

Nä, ingen rolig dag idag. A-lagaren (som han luktar som) vaknade vid 17-tiden är äcklig och tror att han ska kunna reta upp mig. Jag gjorde enligt dottern en god middag som inte passade herrn trots att jag frågade om han skulle äta det jag lagade så jag slängde resterna när tonåringen hade ätit klart. När allt är uppdiskat och undanplockat kommer människan in och frågar vart maten är eftersom han inte ätit klart. Undrar varför han tackade för maten kan man ju undra då. Men jag tänker inte låta honom få mig förbannad för det för jag tänker inte sänka mig till hans nivå. Fy fan vad han stinker gammal fyllgubbe, jag tror fan att jag spyr...

Inga kommentarer: