onsdag 21 maj 2008

Förslappade människor

Igår gick jag och människan som inte kan ta tag i sitt liv och la oss samtidigt. Han gick upp en kvart före mig imorse men på ett ungefär har vi sovit ungefär lika länge. Jag kom hem vid 17-tiden, då låg han och sov och även dottern... Jag stökade omkring lite, bytte om och tog en rask promenad på 45 minuter men inte var nån vaken när jag kom hem.

Jag förstår inte hur vissa människor fungerar när de inte kan vara vakna en hel dag och framför allt inte när det babblas om att man ska ta tag i livet och börja vara en aktiv person. Jag har lagat mat åt dessa två förslappade familjemedlemmar nästan varje dag sen jag började med min diet men idag tänker jag fan inte stå som en jävla kokerska och passupp när dom ligger och sover! Vad är det för fel i kroppen undrar jag? Jag går och duschar istället, orkar inte lägga ner energi på en människa som jag ändå inte är intresserad av att dela mitt liv med.

Inga kommentarer: