måndag 8 december 2008

Vart tar tiden vägen?

Jag fattar inte. I min värld är det fan bara måndag och fredag, hela tiden. Och det känns som att jag hinner med lika lite som man gör på två dagar på en vecka. Kommer till jobbet på måndag morgon och tänker att det här, det där och det här ska jag hinna med den här veckan... och så är det fredag och några saker läggs på hög.

Likadant med fritiden. Jag vill hinna fixa naglarna, färga håret, epilera benen, dammsuga, tvätta och massor med annat. Men när jag kommer hem och har ätit middag, plockat undan och sånt så är klockan närmare 21 och jag är helt slut. Fattar inte.

Idag har det ringt på dörren tre gånger. Första gången var jag inte hemma och tonåringen låg och vilade efter skolan. Andra gången var det en nyinflyttad granne som bor ovanför och undrade vad jag hade på som surrade så mycket. Torktumlaren svarade jag, den är klar om en halvtimme. Efter ca 30 minuter var tumlaren klar och jag tänkte inte mer på det. Klockan 22:30 ringer det på dörren igen och samma kille står utanför och frågar om torktumlaren är avstängd?!? Ja, för över en timme sen svarar jag. Varken fläkt eller tumlare har varit på... Alltså kan det inte vara från mig det låter väl? Blir totalt supernojjig på sånt där eftersom mina förra grannar i Tyresö knackade i elementet om jag spelade för högt, jag HATAR grannar som är känsliga för ljud.

Inga kommentarer: