tisdag 1 mars 2011

Big Brother goes Gökboet

Igår skulle Sanna lämna. Hon gick ut, men blev övertalad av BB att gå in igen. Så hon kom tillbaka. Man har inte riktigt fått reda på varför.

I natt när jag vaknade var fortfarande Jessica och Vanessa vakna. Jessica satt och viskade om goda och onda människor i huset och betedde sig allmänt konstigt. Hon är en av mina favoriter eftersom hon verkat ganska vettig och framförallt empatisk. Så jag började ana oråd.

Idag när de övriga deltagarna trampade vindruvor i dagens uppdrag vägrade Jessica vara med. Alla kameror stängdes av i huset (förutom den kameran som BB kallar Directors cut, som visade tävlingen) och när de sattes på igen var Jessica borta. Lite senare kunde man läsa detta.

Det går inte så bra för produktionen nu. Förutom att deltagarna försvinner så är streamen det värsta jag varit med om. Det går inte att titta mer än några minuter. Sen blir det fel. Ljudet är uselt. Produktionen mörkar ganska mycket i huset. Och kamerorna hänger inte med när personerna förflyttar sig i huset. Men värst av allt är att deltagarna inte blir bestraffade när de gör regelbrott. Jag blir galen på sånt. Vissa bryr sig inte längre om de inte har microfonen på sig eller inte längre till exempel.

5 kommentarer:

Fröken Finemang sa...

åh vad du glor på BB!
Åh vad jag blir avis! :) (nästan grön i ansiktet så avis är jag.. ;))
Längtar till varje sändning, kanske ska jag nät kolla jag också......

Anonym sa...

det verkar som du kollar på BB igen och följer slaviskt...he he

Singel i storstan sa...

Fröken Finemang: Jag kollar inte så mycket som det verkar. Däremot läser jag vad som händer på ett forum där flera personer uppdaterar. Och snart ska jag börja jobba igen, så då lär jag inte ha tid att läsa där heller.

Helen: Du vet hur jag är när det gäller BB. Det enda programmet som får mig engagerad.

Unknown sa...

Vi gillar att du är hemma och håller koll!

Suzan sa...

tycker det är så skönt att BB inte visas på femman i år, mindre risk att bläddra förbi o fastna i eländet..