måndag 21 mars 2011

Hur tänker somliga?

Jag är så förbannat jävla skitarg just nu! Sent igårkväll ringde Tonåringen som är hemma hos sin pappa (som är lika med Exet) och sa att han inte varit hemma på hela dagen. Hon hade både ringt och sms'at honom utan att få något svar. Vi avslutade samtalet med att komma överens om att hon skulle höra av sig till mig via sms så fort hon hörde någonting ifrån honom. Detta resulterade i att jag har tittat på telefonen ungefär varje kvart hela natten.

När jag vaknade imorse skrev jag ett sms till honom där jag frågade om han var oskadd. Inget svar. Vid åttatiden skrev jag ytterligare ett sms där jag "hotade" honom med att jag måste börja ringa runt om han inte hörde av sig. Inget svar.

När jag väl kom till jobbet var jag ordentligt orolig. Därför ville jag stämma av med Tonåringen att han inte hört av sig. För annars måste jag börja ringa runt. Och nej, hon hade inte fått något svar. När jag tillslut bestämmer mig för att börja ringa kommer ett sms: "Ingen fara".

Nog för att han och jag är ett avslutat kapitel. Nog för att Tonåringen snart är så vuxen att hon snart inte är tonåring längre. Men vilken förälder går upp i rök i nästan ett dygn? Ringer man inte och säger att hon får göra middag själv? Ringer man inte och säger att man sover borta?

Fy fan!

7 kommentarer:

Singelmamman sa...

På dina frågor; jo det gör man absolut! Som förälder skulle jag aldrig låta bli att höra av mig. Jag ringer mina tonåringar om jag blir senare än jag sagt. För det kräver jag av dem, så det är självklart jag gör likadant. Fruktansvärt oansvarigt av honom. Men du kanske inte är förvånad?
Synd om din dotter, för jag antar att hon var lite orolig.

Unknown sa...

Jo, det gör man.
Personlig fråga men dricker han?
Har en tanke om att sånt här händer då...

Singel i storstan sa...

Ja, han dricker. Det är den största anledningen till att jag lämnade honom. Men han är inte en socialdrickare som hänger på krogen. Utan en som sitter ensam i ett nedsläckt hus, därför känns det jävligt "inte han" att bara dra iväg.

Och självklart var Tonåringen orolig. Nu är hon mest förbannad.

Sus sa...

Hon borde inte bo hos honom.

Singel i storstan sa...

Sus, det är inte så farligt som det låter. Han är inte en supmänniska som blir dyngrak. Han sköter hem, jobb, inköp, matlagning och liknande. Detta som jag berättade om har aldrig hänt tidigare.

Malde sa...

OK, Skönt att det slutade ok i alla fall. Men det är INTE ok!

Unknown sa...

Singlan, jag lovar att jag vet hur det är. Jag har också ett ex. en pappa till mina barn. Han är polis, sköter jobb och allt MEN. Been there done that, kan man säga.