onsdag 18 maj 2011

Det där med fullmåne

Jag drack ju te igårkväll innan jag skulle gå och lägga mig. Vilket gjorde att det tog evigheter innan jag somnade. Och det skyllde jag självklart på tedrickandet. Tills jag tittade i månkalendern och såg att det var fullmåne igår natt.

I normala fall somnar på kanske en minut. Max fem. Och nästan varje gång jag har haft problem med sömnen det senaste året så visar det sig att det varit fullmåne. Är jag på fullaste allvar en häxa eller en varulv? Eller finns det så pass många som påverkas av månen att jag verkar fullkomligt normal?

Själv tycker jag att det låter helt vansinnigt.

5 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

...eller så binder du bara extremt mycket vatten i kroppen och när månen är full så påverkas du mer av den ökade dragningskraften dess densitet skapar...
- eller inte...
ha ha ha... skriva strunt kan jag på kvällen iallafall.
sov så gott

Unknown sa...

Normalt!

Fru Gårman sa...

Jag är också häxa eller varulv i såfall.

Chrissan sa...

Då kanske det var därför jag hade svårt att somna igår...??? /från en till häxa

Singel i storstan sa...

Härligt! Alltså räknar jag detta beteende normalt.