tisdag 24 maj 2011

Jävlar vad gott!

Jag sitter här och äter tisdagsmat. Och har lyckats ordentligt. Och då måste jag dela med mig:
  • Salta och peppra kycklingfiléer och stek i stekpanna tills de fått fin stekyta
  • Lägg över i en ugnsform och lägg på småskurna bitar av soltorkade tomater, salami, fetaost och en basilikakvist på varje filé
  • Ställ in i ugnen som är 150 grader i cirka 20 minuter
  • Under tiden skär du upp lite grönsaker som typ, rödlök, paprika, champinjoner
  • Värm sedan en stekpanna till medelvärme och lägg i babyspenat, cocktailtomater, de uppskurna grönsakerna och smulad fetaost och värm tills salladen blir ljummen
  • Lägg kycklingen på salladen och droppa på en sås som är gjord på kesella, vitlök och 1/4-dels chili som mixats ihop med en stavmixer
Färdigt! Och gott! Som satan!

2 kommentarer:

Ett stenkast från Fyndet sa...

Låter fantastiskt! Blev tom hungrig nu trots pic nic efter Vårruset för bara någon timme sedan.

Älskar ju alla ingredienserna, så det kan knappast gå fel :)

Singelmamman sa...

Fan, ring nästa gång, jag hade hunnit springa över till dig efter Vårruset. Du hade kunnat ringa både mig och Ett stenkast.. :-)