onsdag 18 maj 2011

Om att äta framför datorn

När Tonåringen inte är här äter jag oftast framför teven. Förmodligen för att slippa känna mig ensam eftersom jag är en typisk middagvidköksbordetmedtändaljus-människa. Men att göra det helt själv gör att jag känner mig patetisk. Så det vägrar jag.

Nackdelen med att äta framför teven är att jag äter upp på kanske två och en halv minut. Vilket gör att jag inte känner mättnadskänslan förrän det är för sent. Vilket i sin tur betyder att jag oftast får i mig alldeles för mycket mat.

Den här veckan har jag ätit framför datorn istället. Troligtvis för att jag gjort massa annat. Och då har enda chansen att hänga med i bloggarna jag läser varit att läsa dem medan jag äter.

Fördelen med detta är att jag äter mycket långsammare. Och därför hinner jag känna mättnadskänslan innan maten är slut. Och då äter jag inte lika mycket. Bara det måste ju vara värsta bantningstipset. Fast det är kanske inte lika kul för familjen. Om man nu har någon sådan.

Men jag passar på när Tonåringen inte är här!

6 kommentarer:

Sus sa...

Du är snygg som du är! Men jag vill också komma i en del favvokläder =)

Och ja, det var dig jag tänkte på. Har du en grön balle kanske?
Har för mig att du sa ngt om grönt...

Singel i storstan sa...

Tack kära Sus. Men jag har gått över gränsen nu när det gäller vikten. Det innebär inte att jag bantar. Men det är inte lördag varje dag...

Hahaha! Läser man ditt sista stycke kan man få sig ett gott skratt! Jag kan informera om att jag inte har nån balle alls! I dubbel bemärkelse. Och jag saknar nog båda ibland.

Unknown sa...

Jamen det är stake i dig...

Jo jag tycker att äta framför datorn är ett toppentips för bantare. Topp tre ihop med att sexa ofta för varje orgasm förbränner 70 kalorier och att skratta mycket för det bränner flera kalorier att le än att se sur ut.

Singel i storstan sa...

Men dåså! Skaffar jag mig en karl så lär jag ju rasa i vikt! :-D

Unknown sa...

Jo och du måste komma typ 73 ggr för ett kilo. Lättare med en vibrator än med en karl...

Singel i storstan sa...

Hahaha!