fredag 20 maj 2011

Essinge kvartersakut. Del 2

Jag ringde läkaren idag igen under hans telefontid. Och återigen gick telefonsvararen igång där han säger att han har telefontid. Vid det här laget är jag ganska irriterad och ringer receptionen. Där hon förklarar att läkaren inte är i tjänst idag. Och att alla andra läkares telefontid är slut för dagen. Detta informerades jag inte om när jag ringde i onsdags. Jag försöker att säga till henne att be någon annan läkare skriva ut eftersom det inte är knark jag vill få utskrivet. Men hon vägrar.

Det jag vill få recept på är en P-spruta. Herregud liksom! Vad ska jag prata med läkaren om?
Essinge kvartersakut kan fara åt helvete! Nu vänder jag mig till min gamla läkare som bytt till en privat vårdcentral. Typ 500 meter längre bort.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men varför vänder du dig inte till en barnmorska för att få en P-sputa utskriven?
Barnmorskorna i Gamla Stan har drop in flera dagar i veckan där du kan få en på nolltid.