lördag 17 september 2011

Jag fick ett telefonsamtal...

Det är väl ingen som har glömt bort Dalmasen? Han som var ganska rolig att umgås med till en början. Han som hyrde stuga med mig i somras. Och umgicks med mig flera dagar i rad. Han som sedan visade sig vänta barn. Utan att säga nåt. Han som hade sa till mig att han skulle till Bulgarien i två veckor. Men som istället passade på att bli pappa.

Han ringde mig för en stund sen. Och sa att han kommer hem till Stockholm imorgon. Och att han vill träffa mig i veckan som kommer. Det han inte vet är att jag, trots att han tagit bort mig som vän på Facebook, ser hans statusuppdateringar. Den senaste lyder: "‎14 dagar och håller redan nappflaskan själv de e hårda grabbar vi snackar om..." Han skriver om sin två veckor gamla baby.

Jag hade planerat att jag skulle träffa honom nästa gång han ringde. För att säga några sanningens ord till honom i ansiktet. På telefonen blir det inte lika bra. Och jag höll masken nu när han ringde. Så gott jag kunde. För jag var ganska kall mot honom. Jag kan inte babbla på och skratta när jag tycker en människa är en idiot. Och han är nog den största jag någonsin har träffat.

Man kan säga att det inte går så bra för Singlan när hon träffar män...

Därför vet jag inte om jag kommer att klara av gå på en "dejt" med honom.

9 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

Humh...
kan bara upprepa vad jag tänkte förra gången du skrev om det:
jävlar i min låda vilket as...

Singelmamman sa...

Jag förstår precis hur det är. Jag hamnar ofta i samma situation. Försök träffa honom och säg vad vad du tycker, strunta i om du blir arg/ledsen. Det är han som är the looser! Lycka till.

Anonym sa...

men snälla nån...har inte "karlen" nån skam i kroppen,,,och mamman till hans barn,stackars människa! du vet ju ändå vad han går för,men det gör väl antagligen inte hon!ja jag hoppas du orkar träffa honom och att han får sig ett riktigt uttag! stå på dig!!!

Sus sa...

I.G.N.O.R.E

MonasUniversum sa...

Sweet Lord, jag vill följa med!

Unknown sa...

Jag inbillar mig att det där är vanligt. Att män är otrogna när tjejen är hemma med stor mage och bara pratar babygrejer. Jag inbillar mig också att otroheten gärna fortsätter efter födseln av samma anledning.
Fråga runt och kolla, men helt säkert vanligare än man tror.
Jag har varit gravida tjejen.

Han vet att han gör fel. Du behöver inte träffa honom för att berätta det. Han vet även att han gör dig illa.

Singel i storstan sa...

Kristina, han gör inte mig illa. Mina varningsklockor ringde långt innan allt det här hände. Han är en notorisk lögnare. Och det är därför jag vill träffa honom. För att få se hans ansiktsuttryck när jag avslöjar honom. För att se om han är man nog att sitta kvar när jag vill ha svar på mina frågor. Mina frågor har egentligen ingenting med mig att göra.

Jag tycker så otroligt synd om mamman till barnet. Och jag har funderat fram och tillbaka om jag ska höra av mig till henne. Men jag vet inte om jag bara gör saker värre för henne då.

Den dagen han ringer och vill träffas så får jag se om jag gör det. För någonstans känner jag att jag leker med elden. Förmodligen kommer jag att ha med någon som sitter vid ett annat bord som stöd.

MonasUniversum sa...

Tell me when honey. Jag trycker ned ett baseballträ i handväskan om det behövs.

...och mobilkameran i högsta hugg: vill inte missa den minen..

Anonym sa...

Jag kan inte förstå hur en tjej som du ens är singel. Du verkar vara en rolig, glad, ironisk, spontan och lättsam kvinna som varenda singelkille vill ha. Hur man kan behandla dig så illa som den där dalmasen gör är sjukt. Ge inte upp, du kommer att finna kärleken du också. Antagligen väldigt snart. /S