torsdag 11 oktober 2012

Läkarbesök

Jag har haft ganska ont i magen den senaste veckan. Vilket är nåt jag sällan har. Och här om dan när jag rapade så kom det magsaft ur näsan. Inte det fräschaste jag varit med om precis. Så tillslut kände jag att det nog var dags för ett läkarbesök.

Jag har ingen läkarskräck men jag är typen som inte stör läkare i onödan, så jag hade några saker till att ta upp. Vilket resulterade i tre remisser. Direkt efter besöket åkte jag till Läkarhuset på Odenplan och röntgade foten som jag stukade i början av sommaren. Konstigt nog var inget brutet! Då kan man ju undra varför jag har skitont i foten på nätterna? Så pass ont att jag inte har sovit en hel natt på flera månader. Och det tar på psyket kan jag tala om. Hoppas därför att det blir vidare utredning gällande foten.

De andra två remisserna var för att göra en gastroskopi och en punktion för att kolla ett par knölar jag har. Förmodligen är det fettknölar men likförbannat så tycker jag inte om att få en stor spruta som ska suga ut innehåll från min kropp. Och att stoppa ner en lång slang genom halsen för att kolla om jag har bråck på magmunnen är inte heller nåt jag ser fram emot.

Fast jag fick magsårsmedicin. Så förhoppningsvis blir magen bättre om några dagar.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Men fan så mycket skit! Punktion gjorde jag, och det var bra, för då upptäcktes den lilla cancerknölen som nu är borta.
Lycka till med allt.

Ting sa...

Det kommer gå bra med punktionen.
Har också gjort det, det känns bra när det är överstökat och så får man svar.
Fast jag kan inte trösta dig med att det inte känns.
Jobbigt med magen...
Hoppas att du får svar och bra svar på alla tre undersökningarna!
Kram!

Malde sa...

Hoppas att det kommer något bra ur alla kollerna.

Kramar till dig, Vännen!

Anonym sa...

Usch och fy! Men lika bra att ta tag i det och få ett svar.

Till ett svar kan man förhålla sig. Till en fråga står man frågande. Och oviss.

Räknar klart med att dina frågor får bra svar!!!