onsdag 10 oktober 2012

Ung och bortskämd

Jag har följt serien Ung och bortskämt som går på SVT1. Och jag har förfasats många gånger när man har sett programmen. Det skönaste är väl att jag inser att jag inte har sopat framför mitt barn i närheten av vad föräldrarna till ungdomarna som är med i serien. Och det känns ju bra. För ibland har jag förbannat mig själv att jag sopade framför Lullen så att hon inte blev självständig tidigare än hon blev. Men nu har hon flyttat hemifrån och det ser ut som att hon klarar detta alldeles utmärkt.

Hur som helst.

Det som stör mig är att det inte är de ungdomarna som gjort bäst ifrån sig som gått till final. Utan det är de som har de starkaste föräldrarna. Det borde kanske vara andra människor som bestämmer sånt. Snacka om att signalera fel signaler till deltagarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte annat än hålla med. Jag blir så matt på att de bästa får åka hem tidigt medan andra som bara apar sig får stanna till final. Samma sak förra året. Nästa år (om det nu blir en till säsong) skall jag inte se, jag blir bara arg..

Singel i storstan sa...

Jag lär nog inte heller kolla nästa säsong om det blir någon. Om dom inte gör om upplägget.