onsdag 10 oktober 2012

Skillnad mellan skit och pannkaka

Min chef slutade i augusti. Och under tiden har jag haft en tillförordnad chef. Så det har väl inte känts som att jag ens har haft en chef på ett tag nu. För några veckor sen blev det klart vem min nya chef ska bli. Men hon börjar inte förrän den 5 november. Trots detta har hon varit här 3 gånger. Och idag var gick hon tillochmed förbi mig två gånger.

Är det nån som tror att jag fick hälsa på henne? Såklart inte. Min så kallade chef tänkte väl inte på att presentera henne. Eller så är jag inte så viktig att jag behöver hälsas på.

Jag blev så jävla irriterad, eller snarare arg på detta att jag gick till personalchefen och sa några väl valda ord om vad jag tycker om detta. För jag tycker att det är skitdåligt. Är det ingen som fattar att jag som kommer att arbeta nära henne är skitnervös för hur hon är som person? Att jag vill få ett första intryck så att jag kan förbereda mig tills hon kommer. Eller ska hon bara komma och sätta sig bredvid mig den 5 november och ba "Heeeej!"? Sen är det upp till mig att gilla läget liksom.

När den tillförordnade chefen blev utsedd var jag den första som fick veta vem det skulle bli. Och det var generaldirektören själv som tog mig åt sidan och berättade. Nu är jag den som får träffa henne sist av gruppen som kommer att ha henne som chef.

Jag är så jävla sur!

2 kommentarer:

Mammy sa...

Förstår att du är förbannad!!
Riktigt dåligt gjort av ledningen.
Hoppas det löser sig!!

Singel i storstan sa...

Ja, det löste sig väl som du ser i inlägget ovan. Men det stör mig att jag ska behöva bli förbannad för att det ska hända nåt.