onsdag 24 oktober 2012

När man blir vuxen

Jag har gått med i facket i dagarna. Även A-kassan. Jag har varit hos läkaren för att kolla upp några krämpor jag har. Jag har bokat möte hos banken för att kolla upp mitt pensionsspar, börja buffertspara och lite annat. Jag ska skaffa mig livförsäkring så att Lullen får lite pengar om jag dör en för tidig död. 

Jag fyller fyrtiofyra år nästa vecka. Och det verkar vara åldern då jag blev vuxen. Möjligtvis ett gäng år försenat. Men bättre sent än aldrig.

Och vad duktig jag känner mig!

3 kommentarer:

Sus sa...

Bra!

JAg blir aldrig vuxen. Eller jo..jag har ju gjort allt det där redan, fast jag är bara med i A-kassan =)

Singel i storstan sa...

Jag kanske går ur facket sen, men just nu har vi lönerevision på jobbet och arbetsgivaren vill exempelvis ta bort våra klämdagar, men det vill inte facket. Så jag ställer mig bakom det som facket kämpar för...

Chrissan sa...

A-kassan är lika viktigt som hemförsäkringen, så bra gjort! :) //från en som numera jobbar med arbetssökande som ofta INTE har a-kassa "för att det var onödigt"