torsdag 30 december 2010

Happ!

Jo, jag lyckades kravla mig till badet för att ta bort sminket igår. Men sen somnade jag. I badet alltså. Och vaknade upp någon timme senare. Vilket inte är sådär jättebra eftersom man faktiskt kan drunkna. Fast det gjorde jag ju uppenbarligen inte. Sen blev det raka vägen till sängen där jag somnade på 0,1 sekunder.

Nu har jag varit vaken i cirka en timme. Eftersom min nästäppa vägrar ge med sig trots att jag har sprutat den full med nässpray menthol. Och när jag ligger ner småknakar det nånstans i halsen/svalget/näsan??? Och så lite hosta på det.

Det verkar som att jag håller på att bli storförkyld så här lagom till nyårsafton. Vilken tur att jag inte hade någonting bokat dårå.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad konstigt, trots nässpray...
Men du har ju haft en ganska tuff julhelg, då kanske inte nässpray räcker.
Ta hand om dig!

Helena m. 4 sa...

Humh -verkar som du har samma hosta som jag, som bubblar & knakar nere i halsen när man andas. Gå till doktorn och be om Cocillana-Etyfin, den har hjälpt mig från att hosta upp lungorna, men tyvärr fixar den inte knak/bubblet i halsen...