lördag 4 december 2010

Sköna lördag

Jag skulle säkert behöva göra lite nytta här hemma. Typ sätta upp lite juligare gardiner. Men Tonåringen jobbar. Och det är inte lika kul att fixa när man är ensam. Så jag har tillbringat dagen med att läsa ut en bok istället. Man måste ju även återhämta sig lite när man är ledig. Väl?

Boken heter "Flickan under gatan" och handlar om Stockholms uteliggare som det inte pratas högt om i samhället. Själv visste jag inte att man kan ta sig ner till ett avacerat tunnelsystem via gatubrunnar. Och absolut inte att det bor människor där. Läs den om du får chansen. Jag tyckte att den var skitbra.

Nu funderar jag på att gå och handla lite mat. Men än så länge ligger jag kvar i sängen och rullar tummarna.

2 kommentarer:

Sus sa...

Hm...vad heter den där filmen som handlar om ungefär samma sak...
Råttor...någonting...Råttornas stad?
Det är hundratals människor som bor under oss.

Tyvärr

Singel i storstan sa...

Råttornas vinter? Har inte sett. Är den bra?