måndag 6 december 2010

Ooooh, vad en liten gumma kan gno

Det är inte mycket socialt liv på vardagarna just nu måste jag säga. Varken på jobbet eller hemma.

På jobbet ska julklappar fixas. Fixas innebär att ett juligt brev ska "designas" och skrivas ut, klappar ska packas in med brevet och delas ut till hela organisationen. Till över 400 personer. På olika ställen i Sverige. Helst på fredag. Eftermiddagen har jag tillbringat med "designen" på brevet. Tro inte att det flyter på. Det gör det aldrig när jag är stressad.

På torsdag är det julfest. Det mesta är planerat och klart. Men det är en del saker att fixa med ändå. Alkohol, servetter, mandel och nötter ska köpas in, dokument ska komponeras ihop och skrivas ut, borddsplaceringslappar ska skrivas och klippas, julmusik ska fixas, vanlig musik också. Allt detta ska vara klart innan torsdag. Och den dagen kommer vikas enbart till julfesten. Så inga andra arbetsuppgifter kommer hinnas med då.

Ett projekt ska starta helst nästa vecka. Det ska skrivas ut en jävla massa papper, sättas in i flip-overs, sorteras spelkort och andra tillbehör. Sen ska allt skickas ut till alla regioner i Sverige. Och avdelningar i Stockholm.

Jag har protokoll som helst skulle skrivits och skickats ut för justering redan förra veckan. Jag bör göra en julledighetslista för avdelningen. Vi är 36 personer. Jag har en annan grej som ska vara klar innan jag går på julledighet den 22 december. Och den är tidskrävande. Sen har jag det löpande arbetet. Som jag gör varje dag. Som tar några timmar. Varje dag. Men det har jag inte tid med just nu...

Det finns mer. Men jag orkar inte ens tänka på det.

När jag kom hem med arbetsdatorn i högsta hugg ikväl ser jag att vi ska ha stamrensning i huset imorgon. Alltså är det bara att plocka undan där dom ska komma åt. Och inte fan låter jag dom komma in och arbeta där det inte är rent. Så jag måste skura under diskbänken, i badrumsavloppet osv. Det är inte saker som ingår i min veckostädning precis. Så det har jag gjort nu på kvällen. Plus jobbat.

Mitt i allt så är Tonåringen nere. Försöker trösta henne. Men ikväll verkar hon vara otröstlig.

Behöver jag säga att det här inte är den bästa måndagen i mitt liv?

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag ska också på julfest på torsdag, men det är inte jag som fixar som tur är! Hoppas tisdagen är lite lättare och lugnare.

Singel i storstan sa...

Tisdagen blev bättre men inte lugnare. Men saker och ting jävlades inte. Och jag börjar hinna ikapp...