fredag 24 december 2010

Uppesittarkvällen

Jag hade nog årets bästa dag igår. Den har blivit min och Tonåringens egna dag. Uppesittarkvällen. Fast hela dagen. Vi hjälps åt med allt, gör alla saker tillsammans (förutom de sista julklapparna jag köpte dårå) och är glada. Framförallt så är vi stressfria. Har så många jular bakom mig där uppesittarkvällen har varit brutalt nära magsår och hjärnblödning.

Vi öppnade alla julklapparna efter tolv. Vad spelar det för roll liksom? Och hon blev glad! Jag också. Fick bara saker som jag önskat mig.

Om några timmar åker hon till pappa. Och det låter kanske sorgligt. Men det är det inte. Efter en dag som gårdagen så behöver jag inte mer. Jag har frid i kroppen.

Nu ska jag göra risgrynsgröt och väcka henne så hon är julfin när farmor och farfar kommer och hämtar henne.

Inga kommentarer: