tisdag 21 december 2010

När man är fattig... på riktigt!

Jag är inte typen som brukar kolla kontot var och varannan dag. Jag har ett hum om hur mycket jag gjort av med. Och pengarna brukar räcka fram till lön. I alla fall numera. Innan jag skaffade familj var det inte alltid så...

Igår skulle jag köpa lite småsaker på Åhléns. Och lite annat på Apoteket. Plus en julklapp till en kollega. Så jag började på Åhléns. Och fick nobben när jag skulle betala. Tekniskt fel hette det. Och bankomatens kö var inte att leka med när jag kom ut. Så jag sket i att handla.

När jag kom hem och loggade in på internetbanken visade det sig att jag har 94 jävla kronor kvar på kontot! Hur är det möjligt? Av alla månader så har jag 94 kronor kvar just precis innan lön. Och lönen kommer på torsdag. Mina vantar är trasiga, mascaran är slut, det är ganska tomt i kylskåpet. Och jag har 94 spänn!

Har jag sagt att jag har en skitperiod just nu?

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Och här är en till. Inte roligt. Men jag är en mästare att trolla med knäna, och se till att tonåringarna och jag har mat i alla fall. *Suckar*.

Singel i storstan sa...

Jag kan nog trolla rätt bra också. När jag är ensam. Och med lite förbehåll.

Nu kom det som en chock. Typ.

Unknown sa...

Visst är det konstigt, att mascara, skitdyr hudkräm, foundation och det där schampot som kostar flera hundra ALLTID tar slut 5 dagar före lön. Hur kan dom få till förpackningarna på det sättet???

Singel i storstan sa...

Visst är det konstigt Kristina?!? Vi borde söka patent på förpackningar som räcker tills löning!