lördag 7 februari 2009

Hur trött kan man bli?

Tonåringen och jag var väl vakna till 02 igår, kollade lite Andra avenyn... Imorse väckte jag henne vid 12-tiden och vi tog en promenad till Fridhemsplan för att äta brunch och shoppa lite. Efter att ha handlat lite hittade jag ett jättefint köksbord med stolar för 2.900 kronor så vi köpte det, en helfigurspegel och lite annat och tog sen taxi hem.

Jag fick hjälp med att skruva upp bordet och lite med stolarna sen blev hon helt plötsligt jättetrött och vill SOVA!!! Klockan sju på kvällen?!?! Jag fattar ingenting. Fick ingen hjälp med att ta upp det gamla bordet + stolar till vinden så nu står bordet i hennes rum och tar plats. Ska jag behöva göra allting? Dessutom så orkar jag inte med bordet själv...

Men HUR kan man först sova tio timmar, gå omkring lite och shoppa och vara vaken sju timmar och sen bli trött?!? När man är 17 år? Är det inte då man har ork till att just shoppa, festa, fika och träffa folk? Hon har en del sidor som jag blir knäpp på och det där är en av dom. Att vara förslappad när man är ung, hur ska man då bli när man blir medelålders? Jag häpnar!

Inga kommentarer: