söndag 22 februari 2009

Nytt kapitel

Imorgon börjar jag att skriva på ett nytt kapitel i min bok. Jag är så trött på mitt liv just nu att jag måste ändra på det! Jag är trött på att bli dissad, att bli trampad på och att inte behandlas respektfullt. Därför tänker jag inte tolerera att någon är så mot mig, jag är värd bättre! Det senaste året har jag kämpat med att bli starkare, få bättre självkänsla och bli oberoende att det nu är dags att ta nästa steg!

Från imorgon tänker jag inte vänta på att något ska hända i mitt liv, jag tänker bli aktiv själv och jag tänker välja mitt umgänge noggrant. Vänner/kompisar/bekanta som tar mig för givet tänker jag inte beblanda mig med längre. Jag måste skaffa mig ett socialt nätverk där jag inte är den enda singeln. Nog för att jag har singelvänner nu men det är mest killar, jag vill ha tjejkompisar som gillar att fika, shoppa och umgås på andra ställen än pubar.

Jag är en tjej som har många fina egenskaper och från imorgon ska jag tänka på dom istället för att fokusera på mina sämre. Dags för att bygga upp självkänslan och det sociala livet! Imorgon börjar vecka 9 år 2009 och det är första veckan på resten av mitt liv! Ses!

Inga kommentarer: