lördag 14 februari 2009

Speciell dag

Idag är det Alla hjärtans dag OCH en Djurgårdsdag! Jag satsar på Djurgårdsdagen eftersom jag och tonåringen firade Valentins dag igår. Vi hade myskväll och gav presenter till varandra. Jag fick en ny visitkortshållare som jag önskat mig i ett par månader nu så jag blev jätteglad. Dottern fick hårprodukter och 1000 kronor till klippning.

Djurgården spelar sin första träningsmatch för året på Stadshagen och jag ska dit och titta. Problemet är att det är -7 grader och jag har inga kläder för att stå stilla i 90 minuter. Eller 90 minuter... Först en promenad på en kvart, sen 10 minuter innan match, sen 45 minuter första halvlek, efter det 15 minuter paus, sen 45 minuter första halvlek, sen 10 minuter tacka spelare och sen en kvarts promenad tillbaka. Det är närmare 3 timmar. Kallt kommer det att bli.

Klockan 16 (tror jag) är det dags för hockeykillarna att spurta för att möjligtvis kunna ta sig till slutspel så den matchen måste man nog se nånstans. Det är inte så många matcher kvar och vi ligger utanför slutspel, nästan på kvalplats. Som sagt, en Djurgårdsdag idag! En riktig alla hjärtans dag med andra ord!

Inga kommentarer: