söndag 8 februari 2009

Irriterad

Det är inte okej att en 17-åring är sur i över ett dygn på ingenting! Hon har legat i sin säng exakt hela dagen medan jag har strukit, städat, tvättat, plockat, dammsugit, dammtorkat... Inte en liten gest på att försöka hjälpa till eller göra ett handtag! När jag höll på att dammsuga masade hon sig upp och gick och badade. Precis när jag skurat hela badrummet. Men det skiter väl hon i!

Jag lagade mat och hon satte sig och åt, tog bort sin tallrik och sitt glas, inget annat. Inte tacka för maten, inte ta bort bröd och smör, bara gå! Lika lite dåligt samvete som sin pappa är vad hon har och lika lite tycker jag om henne när hon håller på så här!

Imorgon ska jag äta på hennes skola. Ska jag skita i det nu när jag har dejt med min faster? Eller vad tycker prinsessan? Min faster och jag ska ses på Gullmarsplan och det finns ju inga andra restauranger i närheten som är okej. FAAAN! Jävla ungjävel som ska förstöra min tillvaro!

Inga kommentarer: