tisdag 3 februari 2009

Löneförhöjning... IGEN!

Just ja! Fick ett mejl idag om att alla som var anställda den 1 oktober kommer att få löneförhöjning med 3,2% från den 1 januari. Eftersom myndigheten är så ny så har de nya cheferna inte nog med underlag för att kunna ha lönesamtal och ha underlag för löneförhöjning, därför är detta bestämt. Min löneutveckling har varit extremt bra de senaste åren:
  1. Årsskiftet 2006-2007 byter jag jobb och höjer lönen med 3.400 kr.
  2. 10 månader senare är det lönerevision och jag får löneförhöjning med 1.500 kr.
  3. Ett år senare tvingas jag byta jobb eftersom myndigheten jag jobbade på läggs ner, börjar på en nystartad myndighet och höjer lönen med 2.800 kr.
  4. 3 månader senare (två år efter första lönelyftet) är det lönerevision och jag höjer lönen med 800 kronor!

3.400 + 1.500 + 2.800 + 800 = FUCKING JÄVLA ÅTTAOCHETTHALVTTUSEN!!!! Är det konstigt att man älskar sitt jobb och trivs?!?

Inga kommentarer: