fredag 23 april 2010

Äntligen visar Djurgårn lite stake

I lördags när Djurgårn spelade borta mot HV skämde en del av Djurgårdarna på plats ut sig genom att kasta ner saker från läktaren. Enligt folk på plats så började det eftersom ett HV-fans kastade upp en flaska som träffade en 17-årig Djurgårdssupporter i ögat. Så man kan säga att båda var lika goda kålsupare. Detta resulterade i att Djurgårdsklacken blev avstängd från Kinnarps arena igår och i förrgår.

I måndags när matchen var i Globen hände samma sak. Ett HV-fan kastade något på en person som fick åka in och sy. Och därför bestämmer Djurgården hockey att inte låta HV-klacken komma in på Hovet imorgon. Mer om detta HÄR.

Så fort Stockholmslagens supportrar gör något som är beklagligt skriver media spaltmetrar om händelsen. Medan vi vanliga supportrar får skämmas. Och straffas kollektivt. När något småstadslags supportrar gör något liknande är det nästan gulligt enligt tidningarna. Och ibland skrivs det ingenting om händelsen. Heller inga straff delas ut.

Jag rättfärdigar inte pinsamma Djurgårdare. Absolut inte. Men för en gångs skull så får samma händelseförlopp samma straff trots att laget kommer från en småstad. Så jävla rätt!

4 kommentarer:

Sus sa...

:0) Ja..Så där har det alltid varit. Stockholmarna får oftast skulden. Jag är övertygad om att alla lag har sina rikspuckon till supporters. Synd för er som är där för sporten!

Singelmamman sa...

Här är vi i alla fall helt överens Singel!

Singel i storstan sa...

Sus: Det är så tröttsamt eftersom jag vet att jag kommer bli straffad så fort det händer nåt.

Singel: Härligt att du håller med mig. Du har varit lite motvalsig på sistone tycker jag... :-p

Singelmamman sa...

:-D