lördag 17 april 2010

Om den osexiga bettskenan

Det sägs att det tar några nätter innan man vänjer sig med en bettskena. Jag har också efter att ha frågat runt förstått att det finns olika bettskenor. Jag har en som låser både över- och underkäke. Jag kan alltså inte öppna munnen när jag har den. Not so bekvämt alltså.

Jag har somnat med bettskenan varje natt. Men jag har vaknat utan. Tar alltså av mig den i sömnen. Men nu har jag problem. I morse var den borta. Jag hittar den inte någonstans.

Jag borde väl märka om jag har svalt den?

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag har flera kompisar och kompisars män som har bettskena. De har vaknat utan den och hittat den på de mest udda ställen. På sovtröjors baksida, mellan örngott och kudde i örngottet alltså, likadant med täcket och påslakanet. En hade varit så ordentlig att hon lagt ner den i lådan i sängbordet. Lycka till med letandet.

Singel i storstan sa...

Du hade rätt! Den låg mellan madrassen och bäddmadrassen! Hade jag inte letat satan pga ditt tips hade jag inte hittat den förrän om en vecka när jag byter sängkläder.