lördag 24 april 2010

Lördagssysslor

Jag sitter fortfarande framför datorn. Blir alldeles matt av att läsa vad "folk" gör en lördagsförmiddag. Det städas på balkonger, åks och handlas till trädgårdar, förbereds barnkalas och grillkvällar, töms akvarium, motioneras... Men Guuuud! Jag måste vara latast i hela Sverige!

Själv sitter jag och funderar på hur jag ska få tag på en ny Yasuragi-morgonrock utan att checka in. Har nu avverkat 2 stycken och jag älskar dom. Det är ingen som har någon på lager?

Funderar också på om jag ska försöka få tag i en biljett till hockeyn idag. Järnkaminerna (Djurgårdens supporterförening) uppmanar till att vi ska tacka av spelarna för den här säsongen även om HV vinner guld. Måste vara lite förnedrande att vinna guld på bortaplan medans publiken jublar åt sina spelare ändå. Oftast brukar det ju bli tvärtyst. Men jag gissar på att det kan bli extremt svårt med biljett. Men jag ska nog höra av mig till några så har jag i alla fall försökt.

7 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag har fotat balkongen, så jag önskar att jag också reser mig från soffan och tar mig ut och städar den... Och tvättmaskinen sköter sig själv. Jag tycker absolut att du ska försöka få biljett till idag. Klart att du ska hylla spelarna, de har ju spelat lysande i hela slutspelet. (fast jag tycker fortfarande att det svider att de slog Brynäs)

Singel i storstan sa...

Biljett fixad! Ut och städa balkongen nu! :-) Så kan jag komma och dricka vin på den senare. :-p

Singelmamman sa...

Ja jag städar, och vin ska drickas när det blir varmt. Basta. Ha en bra lördag!

Anonym sa...

Klart jag har en helt oanvänd morgonrock till dig "solstrålen" ... dessutom ska jag ju även iväg till Hasseludden här i slutet på maj, så vem vet ... det kanske kan bli mer än en du får ;0).

Singel i storstan sa...

Jag tror nog att du är den snällaste och givmildaste människan jag känner! Tack snälla!

MonasUniversum sa...

....och jag slängde två på tippen förra helgen..

Singel i storstan sa...

Himla dumt...