tisdag 13 april 2010

Konstig tisdag

Vilken underlig dag det har varit idag. Jag vaknade med ett tungt huvud eftersom jag firade fotbollsvinsten med lite vin igår. Därför låg jag och drog mig så länge jag kunde. När jag var som mest stressad ringde min faster och berättade om sin brors död.

Egentligen var det ingen överraskning. Han var etta i kön för en njurtransplantation och fick för något år sedan chansen. Men hans fysiska hälsa var så dålig att han fick skippa operationen. Och sedan dess har han blivit sämre. I natt sa han till sin son att ringa ambulansen. Lite senare ringde sjukhuset och sa att det var dags för hela familjen att åka in. Men när dom kom dit var det försent.

Det jag tycker är trist är att mina kusiner fyller 18 och 23 år. Dom är lite för unga för att mista sin pappa. Och så tänker jag på farmor som överlevt ett av sina barn.

Lite sent åkte jag till skrivkursen som var mycket lärorik och bra. Tvära kast. Men livet går vidare...

2 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Fy sjutton vad tråkigt. Döden i alla former är sällan nåt annat än ledsamt.

Men du, vadå skrivarkurs? Var då? Hur då? Men framför allt; hur fan har jag kunnat missat det?!

Singel i storstan sa...

Men inte en sån skrivkurs! Skriva bättre på jobbet. Så den är nog inte av intresse.