fredag 30 april 2010

I'm a slacker, yes I am

Jag hade en nattgäst i natt. Alltså en kompis. Tjej. Vi satt och snackade till fyra ungefär. Då hade jag nästan varit uppe i ett dygn. Så jag somnade ganska ovaggad.

På morgonkvisten vaknade jag av att dom byggde fasadställning på huset mitt emot. Då var Nattis redan vaken. Så jag klev också upp. Klockan nio en ledig dag. Hur ofta händer det liksom? Och framförallt inte när jag intagit alkohol dagen innan.

När Nattis hade åkt hem la jag mig i soffan och kollade webbteve. Och det har jag gjort sen dess. Förutom när jag råkade somna. I några timmar.

Fast nu har jag tagit tag i mitt slackande. Jag har varit på promenad. Ner till videon. Säkert 200 meter ner dit. Jag köpte dagens middag bestående av ostbågar och två stycken colaburkar. Till middan hyrde jag en film. Twilight New Moon. Detta innebär ju att jag måste förflytta mig till tevefåtöljen och ha en sittande ställning i minst 125 minuter. Det är ju hurtigt.

Kan kanske berätta att jag faktiskt var bortbjuden denna Valborgsmässoafton. Men jag gissar på att jag inte hade varit nåt särskilt roligt sällskap...

Inga kommentarer: