onsdag 23 januari 2013

Det räcker nu!

Jag är uppväxt i norrland. Och är van vid kyla. Fast idag är det fan inte okej! Termometern visar på -12grader. Och det är ju inte så farligt. Men det är någon jävla fukt som kristalliseras i luften som gör att det känns soikar i ansiktet när man går.

Sur som fan kommer jag hem. Inomhustemperaturen visar sig vara sexton jävla grader! Sätter på elelementet och hör hur taxametern på elräkningen börjar ticka. Fort! Tänder alla 52 ljus, sätter på mig utomhusliknande kläder trots att jag är inne och loggar in på Facebook. Där avlöser den ena "vackra" vinterbilden efter den andra och jag känner att jag inte orkar se skiten. Precis när jag ska logga ut svarar Lullen på min uppdatering gällande vädret från helvetet med: Kallt? 30 grader.

...

Döda mig! Fort!

2 kommentarer:

Mammy sa...

Men varför har du så kallt hemma?? Måste ju vara något fel!
Kan du inte höra av dig till fastighetsägaren eller nåt??

Ang knivarna i ett tidigare inlägg. Jag har kollat på dom flera gånger men inte vågat köpa. Men nu kanske jag ska våga! :)

Singel i storstan sa...

Tyvärr är det så att lhuset verkar vara dåligt isolerat. Det drar från elkontakterna tillochmed! Knivarna var gratis om man beställde från Ellos och dom är skitbra!