torsdag 17 januari 2013

Ensamt

Min dotter flyttade ihop med sin pojkvän i augusti. Fast trots detta har vi haft en fortsatt tight kontakt. Som tur är. Hon jobbar ju på Lilla Essingen. Och bor på Söder. Så det är inte flera mils avstånd mellan oss precis.

För en dryg månad sedan åkte hon iväg till London i en vecka. Och jag längtade efter henne varje sekund. Som tur var så ringde hon varje dag och höll mig informerad. Och stillade min oro. Som jag inte vill visa för henne.

Ikväll drar hon iväg till Thailand. I TRE veckor! Det är inte lika billigt att ringa därifrån. Och det är på andra sidan jordklotet. Så det är inte lika lätt att dölja sin oro...

Och jävlar vad ensamt det kommer att vara här i kalla Sverige.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min dotter fyller 17 i februari jag undrar hur jag kommer att reagera den dagen hon berättar att hon ska åka utomlands utan någon av sina föräldrar. Jag bara fasar, beundrar dig att du lyckas hålla masken så väl det kommer inte jag att göra. Nina

Singel i storstan sa...

Ja, det är inte lätt! Men det går. :-)