lördag 12 januari 2013

Jag och min sömn

Det är allmänt känt i min bekantskapskrets att jag är en nattmänniska. Om jag får leva efter min egen klocka så är jag vaken till 3-4 på natten. Och sover till efter 12 nånstans.

Strax efter nyår sov jag cirka 20 timmar per natt. Och jag vet inte vad som hände med min kropp efter den törnrosasömnen? Jag vaknar hur som helst skittidigt. Och sitter och nickar framför teven vid 22-tiden. Det är ju jättebra på vardagar! Då är jag för en gångs skull utvilad på arbetstid. Men att gå och lägga sig vid tio en fredagkväll och vakna på lördan vid halvsju är inte riktigt min stil. Jag vet inte ens vad jag ska göra vid den här tiden på helger? Får man sätta på tvättmaskinen så här tidigt? Eller kan jag dammsuga utan att grannarna klagar?

Ska jag bli en sån där som hänger på låset på affärer hädanefter?

3 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Hahaha, its the age baby, welcome to my world!

Singelmamman sa...

No way att det är åldern. Du har bara råkat bli tant i förtid. Jag är fortfarande kvälls-/nattpigg. Och jag är mycket äldre än du.

Singel i storstan sa...

Hahaha! Men alltså, kommer det där helt plötsligt? Jag trodde det skulle komma smygande. Får ge det ett par veckor så får jag väl se om det är tillfälligt eller tantigt...