onsdag 23 januari 2013

Löneförhöjning

Jag har som kanske bekant en ny chef. Vi har dessutom haft lönerevision här på jobbet. Och jag och min chef är inte överens om min löneökning. Hon säger 500 och jag är inte nöjd. I min yrkeskategori så är det femten sämst av en grupp på 18 personer. Tidigare år har jag legat i mitten eller över. Och jag anser inte att jag gjort ett sämre år det senaste året än tidigare.

Min chefs argument är att jag har så bra lön. Innan låg jag på femte plats. Nu har alla skrivit på sina löneökningar (utom jag) och jag ser att helt plötsligt ligger på nionde plats?!? 2 av dom är nyanställda och har fått en riktigt bra lön. Resten har fått mer i ökning än vad jag blivit erbjuden. Så jag känner att jag har hög lön inte är ett bra argument.

Beror detta på att jag har en ny chef? Och om så är, ska jag bli drabbad för det när lönen sätts efter det gångna året?

Jag är på dåligt humör här!

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag skulle också vara på dåligt humör om det gällde mig. Ska snart ha lönesamtal, med en ny chef, misstänker samma utgång för mig som för dig.

Singel i storstan sa...

Det blev ju en bättre utgång när hon fick lite motstånd!