tisdag 8 januari 2013

Lill Babs

Jag sitter här hemma i mitt lilla tablettrus och jobbar samtidigt som jag sneglar på Stjärnorna på slottet. Ja, jag vet! Det är ett pensionärsprogram, men jag ville bara kolla lite eftersom jag gillar Claes Malmberg. Helt plötsligt märker jag att jag inte längre jobbar. Istället sitter jag och fascineras av Lill Babs.

Jag har aldrig haft någon egentlig åsikt om Barbro Svensson.Inte heller någon koll på vem hon är. Hon har bara funnits där. Men jävlar vilken kvinna hon är! Jag hade ingen aning om att hon födde sitt första barn när hon bara var 16 år. Än mindre att hon försörjde sin mamma, sina syskon och sina barn under flera år. Jag har alltid uppfattat henne som ett lyckligt energiknippe. Men hon bär även med sig sorg. Skönt att se en stark kvinna som är så offentlig öppna den privata dörren lite på glänt.

Dagens tevetips: Stjärnorna på slottet

2 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Jag gjorde EXAKT som du.

Fantastisk människa!

Singel i storstan sa...

Det var så oväntat dessutom.