tisdag 8 januari 2013

Ekonomiska funderingar

Jag ska alltså eventuellt operera bort tandroten imorgon. På Sophiahemmet. Jag tog ju bort den tillhörande tanden i mars. Det kalaset kostade 3 600 kronor. Nu undrar jag om jag även kommer att behöva betala för det som ska tas bort imorgon? I min värld har jag ju redan betalat för ingreppet. Eller räknas det in i sjukvårdsförsäkringen (eller vad det heter)? Med tanke på att det är på Sophiahemmet jag ska göra opererationen?

Har ingen lust att slänga ut ytterligare 3 600 spänn på den där jävla tanden. Har dessutom inte råd med det. Vilken ensamförsörjande arbetstagare har det efter jul och nyår?

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Finns det inte något motsvarande högkostnadsskydd för tänder? Eller som du säger, det borde ju vara inräknat i det du redan betalat. Någon, typ tandläkaren, var ju uppenbarligen inte klar.
Nä, jag skulle då rakt inte kunna betala.

Singel i storstan sa...

Högkostnadsskyddet ligger på typ 100 000 kronor eller nåt. Det är hur som helst en fantasisumma som normala människor inte kommer upp till.

Jag har hört av andra att det bara är att betala, men jag kommer nämna detta för min tandläkare och säga nåt om garanti eller nåt.