tisdag 29 januari 2013

När man inte tar tjuren vid hornen...

Vi hade sotning i vårt hus förra veckan. Och eftersom det kan hända att min köksfläkt är tillkopplad (inte så regelmässigt) så "låtsades" jag vara bortrest. Jag drog helt enkelt ner persiennerna någon vecka innan och ställde alarmet tidigare aktuell dag och drog tidigare till jobbet. Helt enkelt.

Igår hade jag fått en lapp i min postbox. Om att det var omsotning, för de som inte var hemma sist, imorgon (idag). Så jag tänkte göra samma grej. Dra tidigare till jobbet...

Att klockjäveln sen inte ringde och jag försov mig, gjorde kanske att dom stod (jävligt länge) utanför min dörr precis när jag skulle gå hemifrån var ju inte planenligt. Dom hade nån typ av fikapaus på trappavsatsen eller nåt. Och eftersom jag är det fega kräk jag är, så kan det vara så att jag istället tog fönstervägen.

Fy fan vad jag är konflikträdd ibland. Så pass att jag hellre låter ett fönster stå olåst en hel dag...

Ibland chockar jag mig själv!

1 kommentar:

Singelmamman sa...

Hahahaha! Men underbart ju att du tog dig ut via fönstret. Tur att ingen ringde polisen.