onsdag 12 maj 2010

Jag pysslar

Jag är en sån där som gillar att gå i små inredningsbutiker. Eller inredning. Typ små prydnadssaker, ljus och sånt. Nästan alltid lyckas jag handla nånting. Men sen när jag kommer hem vill jag inte sätta fram mina nya små saker förrän jag städat. Och när jag städar glömmer jag bort mina inhandlingar. Så därför ligger de kvar inpackade i sina påsar i klädkammaren.

Jag bor bara i en tvåa. Så när Tonåringen är här bor jag i en bäddsoffa i vardagsrummet. Och när hon inte är här bor jag i hennes rum. Vi har lite olika smak när det gäller inredning. Just nu bor Tonåringen hos mig. Fast inte. Hennes pappa ser det så. Och jag med. Men hon har bott hos Pojkvännen typ en månad nu. Förutom en natt. Så därför är i alla fall sovrummet stylat efter hennes smak.

Så nu har jag fixat hela kvällen. På mitt sätt. Det är då dom där påsarna med inredningssaker är bra att ha. Då får man ett nästan nytt rum. Alldeles gratis!

Inga kommentarer: