måndag 31 maj 2010

Om att göra sig fin

Det är mycket kostnader under sommaren i år. Nästa helg har jag återträff med personalen från restaurangen jag jobbade på i 10 år. Vi har det första lördan i juni varje år. Och i år är det tioårsjubileum. Det är sjukt vad tiden går fort när man blir äldre.

Sen tar Tonåringen studenten. Och den kostar satan. Trots att jag slipper att betala själva mottagningen. Bara plakatet kostade nästan 600 spänn. Det kom idag förresten. Men det var för att jag betalade 59 kronor extra för att få det på fem dagar.

Efter det fyller Tonåringen år. Men bara 19. Så jag tänker inte slå på stort med tanke på att jag gör det med studentpresenten istället. Fast det kostar ju i alla fall.

Och till sist är det semester. Det är ju inte heller gratis...

Därför ska jag färga håret själv ikväll. Utan klippning som jag är i stort behov av. Och göra fotvård. Jag gör alltid fotvård på vårsommaren. På salong. Det är inte lika lyxigt att sitta med benen i kors med en mage som är i vägen och fila fötterna.

Det finns nackdelar med att ha en inkomst istället för två... Men jag mår ju bättre psykiskt. Alltid nåt!

3 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Precis..du mår bättre.

Och nu såg jag vad du pröjsade extra.

59 spänn hade räckt till hmm...ehh...nagellack..typ.

MonasUniversum sa...

Just det ja, jag såg till att mottagninen är hos exet. Och efter lite jävla liv i luckan så såg jag också till att han betalar för allt. ALLT.

Men så bor hon heltid hos mig också..

Singel i storstan sa...

Mottagningen blir hos Exets mamma. Så jag slipper att betala nånting också. Ingen är gladare än jag för det.