tisdag 25 maj 2010

Vad trött jag blir på mig själv!

För några år sedan hade jag ett enormt kontrollbehov. Jag hade koll på det mesta kan man säga. Även saker som jag egentligen inte behövde lägga mig i. Men sen hände det nåt. Och jag svor på att släppa kontrollen. För mitt eget bästa. Så jag gjorde det.

Så här några år senare så har jag kommit ganska långt i mitt släppande av kontrollen. Lite för långt kanske. Nu för tiden saknar jag den nästan. Som ikväll till exempel.

Tonåringen tar studenten om två veckor. Och jag har skjutit upp det där med att fixa plakat. Men ikväll hade jag bestämt mig för att jag verkligen måste ta tag i det. Så jag sladdar in på Trycksakstorget. Fixar med foton och design. Några timmar senare är jag klar. Och går till kassan. Skriver leveransadress och betalar. Problemet är när kvittot kommer så ser jag att jag beställt snigelpost som frakt. Typ. Det betyder att de garanterar att plakatet lämnar företaget senast den 8 juni. Tonåringen springer ut den 9:e.

Nu har jag mejlat dem och frågat om det går att ändra leveranssätt. Bäst för mitt psyke att det går.

4 kommentarer:

Änglar finns dom? sa...

Oj!

Fast skönt att släppa lite på kontrollen ibland. Man mår nog bäst i långa loppet. Du är duktig som vågat det...

Lycka till med studentfesten. Jag har en bakom mig. Sambons äldste son. Det jobbigaste var att alla blev så gräsligt fulla och spydde upp min goda buffé. Äh det var väl inte så många som spydde men jävlar i gasen vilket drag det var.

Singel i storstan sa...

Det ÄR skönt att inte vara ett sånt kontrollfreak längre, men ibland skulle man behöva en liten släng utav det.

Och OJ! Jag trodde studentmottagningar var ganska lugna eftersom det är massa vuxna där? Den som lever får se.

MonasUniversum sa...

Hahahaha, jag gjorde EXAKT samma sak. Hon springer ut den 3:e och de lovade leverans senast den 4:e....Ska nog ringa dom i morgon tror jag visst..

Singel i storstan sa...

Mona: Det var inga problem. För 120 spänn så skickar dom det på tre dar. :-)