tisdag 4 maj 2010

När man ska åka kommunalt till landet

Jag ska på begravning på torsdag. Ute på Mälaröarna eller vad det heter. Färentuna kyrka. Begravningen börjar klockan 11:00. Jag kan ta en buss som, om jag har tur, ankommer till kyrkan tre minuter i elva. Men jag törs inte chansa utan vill ta bussen som går tidigare. Då kommer jag att komma 10:01. Kul att sitta utanför kyrkan i en timme liksom.

Om jag inte kan åka med nån? Den enda som har plats i bilen är min pappa. Han som ringde och skällde ut mig på min 40-årsdag. Han som jag inte har pratat med sen dess. För ganska exakt ett och ett halvt år sen. Så. Jag måste alltså lämna Lilla Essingen klockan 8:30 för att kunna närvara på en begravning 11. Det är ju fan inte klokt.

5 kommentarer:

Åsa sa...

Tja, ny här ;-)
Kan hyra en bil vara ett alternativ? Så kan man passa-på att använda den lite extra, dvs om man orkar... Alltid jobbigt och trist med begravningar...

Singel i storstan sa...

Välkommen hit Åsa! :-) Det känns jobbigt att hyra bil för några timmar. Och onödigt dyrt. Men det var ju inte en helt fel idé.

Singelmamman sa...

Kolla runt lite, det behöver kanske inte bli så dyrt att hyra bil. Synd att jag inte har kvar min bil.

MonasUniversum sa...

Nä, men det är fan så mycket bättre att sitta och häcka utanför kyrkan en timme än att sitta med en jävla idiot i en bil.

Singel i storstan sa...

Mona: Att sitta med honom i en bil är inte ett alternativ.

Singel: Jag ska kolla runt imorgon...