tisdag 4 maj 2010

Vägar som korsas

När jag var 15 så åkte jag samma nattbuss som en av världens vackraste människor jag sett i verkligheten. Vi var blyga båda två och pratade inte med varandra. Under ett och ett halvt år flirtade vi med varandra när vi stötte på varann på pendeltåget. Tillslut vågade jag gå fram. Och vi dejtade ett tag.

Efter ett tag åkte snyggingen iväg på transibiriska järnvägen och våra vägar skildes. Några år senare stötte vi på varandra igen men han hade tjej då. Men vi sågs några gånger eftersom han jobbade på en krog som jag brukade besöka.

Åren gick och jag hörde att han flyttat till London för att plugga.

För några år sedan fick vi kontakt på Stay friends och vi tog en fika. Men eftersom han har tjej så är han förbjuden frukt, men ack så vacker. Vi har haft sporadisk kontakt dessa tre år eller hur länge det nu är.

Idag skickar han ett sms. Och det visar sig att han har bytt jobb. Numera jobbar han i samma hus som jag. Är inte det märkligt att vissa vägar korsas flera gånger i livet?

Tyvärr har han fortfarande tjej. Men man får titta så länge man inte rör.

Inga kommentarer: