onsdag 4 augusti 2010

Alltså det här med bettskenor

Jag fick en bettskena när det framkom att jag har andningsuppehåll när jag sover. Den bettskenan håller fast över- och underkäken när jag sover. Därför får jag panik och sliter av mig den när jag sover. Gillar inte att sitta fast liksom.

Nu har jag en mjukare variant. Typ som tandskydd. Som inte låser käkarna i ett läge. Men det är gegga i den. Som gör att jag måste spotta hela tiden. Vilket är jävligt okvinnligt. Och därför ingenting som jag är van vid. Dessutom är geggan jävligt stark. Det sägs att tänderna kommer ila av den. Men snarare är det halsbrännan dom känns.

Jag har svårt att tro att geggan ens är kvar på tänderna. Där den ska vara. Men jag får väl ge det tre veckor och se om jag ser något resultat. Håll tummarna för det.

Inga kommentarer: