måndag 2 augusti 2010

Östersundsveckan i bilder...

Vid tvåtiden på natten när vi kom fram till stugan var det 3 plusgrader. Så vi gjorde en brasa och delade på en flaska rosé.

När vi vaknade dagen efter så var det varmare. Vi åkte in till stan och handlade. Sen satte vi oss i eftermiddagssolen och softade.

Vi sköt även gevär, spelade badminton och grillade.

Lite senare tog vi taxi till stora vägen för att sedan ta bussen in till stan. Landet ligger cirka tre mil utanför Östersund.

Där red alla utom jag på tjuren. Nog för att jag brukar kunna bjuda på mig själv. Men där gick gränsen.

Vi festade också.

Dagen efter åkte vi in till O'Learys och kollade på när Djurgården vann över Kalmar. Då blev vi så här glada!

När vi kom tillbaka till stugan hade vi spelkväll. Här spelar vi "Helt överens" där man bland annat gör charader.

Nästa dag fiskade vi. Nattis fick en gädda. Vi andra fick fyra abborrar.

En annan dag var vi inne i stan och shoppade lite. Och spelade minigolf. Men då glömde jag att ta med kameran. Därför bjuder jag på en utsiktsbild från Frösön istället.

Så tvingade jag med mig Tonåringen och Pojkvännen på en nostalgitripp. Bland annat kollade jag in huset där jag bodde. Fönstret längst upp till vänster var mitt gamla köksfönster. Jag var så sugen att ringa på eftersom det är min gamla låtsaspappa som bor där. Men jag vågade inte.

Jag har varit nere vid vattnet otaliga gånger också. Det är platsen i mitt hjärta. Så här fint är det på kvällarna där.

En till...

Och så några midnattsbilder...

Som sagt, platsen i mitt hjärta...

Nåt att ta fram senare i vinter...

Inga kommentarer: